Artikelen 1 - 10 van 17 in de rubriek ZakelijkZakelijk
Het recht is dagelijks aan de orde, je zal er waarschijnlijk niet bij stilstaan. Alleen al in dagelijkse bezigheden is het recht geregeld aan de orde, autorijden, boodschappen doen, schoonmaken enzovo…
Juridisch, 18-03-2010
Overeenkomsten worden overal op grote en op kleine schaal gesloten. Maar wat maakt een overeenkomst tot een geldige overeenkomst en wanneer kan men deze nietig verklaren. Het Burgerlijk wetboek regelt…
Onderneming, 20-10-2010
De behoeften bepalen uiteindelijk het consumentengedrag. In dit artikel zal word omschreven welke fasen een afnemer doorloopt alvorens hij tot koop over zal gaan. Dit noemt men het koopbeslissingsproc…
Diversen, 21-10-2010
Getting the market, is waaruit de term marketing bestaat. Eigenlijk zegt dat het al. Het gaat er bij marketing om hoe je als ondernemer de 'vragers op de markt' naar je toe kunt trekken. De markt is d…
Marketing, 21-10-2010
De inhoud van een overeenkomst wordt door meerdere factoren bepaald. In dit artikel zal de inhoud van een overeenkomst duidelijk en overzichtelijk worden weergegeven. Dit overzicht kan als leidraad di…
Onderneming, 20-10-2010
Marketeers houden er ieder hun eigen filosofie op na. De idee dat één gezichtspunt voldoende is blijkt de facto niet altijd juist. In de marketing worden een aantal invalshoeken onderscheiden van waar…
Marketing, 14-03-2012
Dit artikel schetst vooral wat de ISO 9000/9001 teweeg wil brengen en hoe de algemene gedachte over de norm is. Want hoewel veel bedrijven en particulieren het ervaren als 'eisen' blijft de ISO 9000/9…
Diversen, 07-12-2012
De consument wordt gezien als grillig. Het koopt vaak irrationeel en voorspellingen zijn moeilijk. Toch hebben marketeers betrekkelijk betrouwbaar gebleken modellen ontwikkeld om consumenten te segmen…
Marketing, 14-03-2012
Het INK-model en het BSC-model zijn modellen om kwaliteit te meten, te analyseren en te concluderen om zodoende de kwaliteit binnen de organisatie op elk denkbaar vlak te controleren, consolideren en…
Management, 07-12-2012
Het fundament waarop marketing gebouwd is, is kennis die je als beginnend marketeer of student marketing moet kennen om van hieruit je verder te verdiepen in de marketing. Na het lezen van dit artikel…
Marketing, 13-03-2012