Erudio » Zakelijk
Artikelen 1 - 10 van 17 in de rubriek Zakelijk

Zakelijk

Definitie van 'het recht'

Het recht is dagelijks aan de orde, je zal er waarschijnlijk niet bij stilstaan. Alleen al in dagelijkse bezigheden is het recht geregeld aan de orde, autorijden, boodschappen doen, schoonmaken enzovo… Juridisch, 18-03-2010
Een geldige overeenkomst sluiten

Een geldige overeenkomst sluiten

Overeenkomsten worden overal op grote en op kleine schaal gesloten. Maar wat maakt een overeenkomst tot een geldige overeenkomst en wanneer kan men deze nietig verklaren. Het Burgerlijk wetboek regelt… Onderneming, 20-10-2010
Het koopbeslissingsproces

Het koopbeslissingsproces

De behoeften bepalen uiteindelijk het consumentengedrag. In dit artikel zal word omschreven welke fasen een afnemer doorloopt alvorens hij tot koop over zal gaan. Dit noemt men het koopbeslissingsproc… Diversen, 21-10-2010
Het ontstaan van marketing

Het ontstaan van marketing

Getting the market, is waaruit de term marketing bestaat. Eigenlijk zegt dat het al. Het gaat er bij marketing om hoe je als ondernemer de 'vragers op de markt' naar je toe kunt trekken. De markt is d… Marketing, 21-10-2010
Inhoud van de overeenkomst

Inhoud van de overeenkomst

De inhoud van een overeenkomst wordt door meerdere factoren bepaald. In dit artikel zal de inhoud van een overeenkomst duidelijk en overzichtelijk worden weergegeven. Dit overzicht kan als leidraad di… Onderneming, 20-10-2010
Invalshoeken binnen marketing

Invalshoeken binnen marketing

Marketeers houden er ieder hun eigen filosofie op na. De idee dat één gezichtspunt voldoende is blijkt de facto niet altijd juist. In de marketing worden een aantal invalshoeken onderscheiden van waar… Marketing, 14-03-2012
ISO 9000/9001 certificering

ISO 9000/9001 certificering

Dit artikel schetst vooral wat de ISO 9000/9001 teweeg wil brengen en hoe de algemene gedachte over de norm is. Want hoewel veel bedrijven en particulieren het ervaren als 'eisen' blijft de ISO 9000/9… Diversen, 07-12-2012
Koopgedrag van consumenten

Koopgedrag van consumenten

De consument wordt gezien als grillig. Het koopt vaak irrationeel en voorspellingen zijn moeilijk. Toch hebben marketeers betrekkelijk betrouwbaar gebleken modellen ontwikkeld om consumenten te segmen… Marketing, 14-03-2012
Kwaliteit meten middels INK en BSC-model

Kwaliteit meten middels INK en BSC-model

Het INK-model en het BSC-model zijn modellen om kwaliteit te meten, te analyseren en te concluderen om zodoende de kwaliteit binnen de organisatie op elk denkbaar vlak te controleren, consolideren en… Management, 07-12-2012

Marketing is meer dan commercie

Het fundament waarop marketing gebouwd is, is kennis die je als beginnend marketeer of student marketing moet kennen om van hieruit je verder te verdiepen in de marketing. Na het lezen van dit artikel… Marketing, 13-03-2012